الممثل المصري أحمد عيد يتصدر مواقع التواصل الاجتماعي.. ما القصة؟ (فيديو)

متن نيوز

تصدر اسم الممثل المصري أحمد عيد مواقع التواصل الاجتماعي بعدما  أوضح  في تصريحات نُقِلت عنه وظهر منها أن صنّاع السينما والدراما لا يعيرونه اهتمامًا ولا يقدمون إليه أعمالًا للمشاركة فيها.

 

وكتب  الفنان المصري أحمد عيد في حسابه على تويتر: "لقيت تصريح متاخد من سياقه من كلام كان بيتقال بهزار".

 

وقال بطل "ليلة سقوط بغداد": "أنا حابب أوضح إني مقصدش أشتكي ولا أبان عندي مظلومية، أنا الحمدلله بيتعرض عليّ شغل كتير وأنا اللي مش عايز أشتغل غير اللي شايفه كويس احترامًا لنفسي وللجمهور.

 

وأضاف: "أنا مش فارق معايا أشتغل أصلًا أو مشتغلش، المهم أعمل اللي أنا مقتنع بيه، أنا ماديًا مش محتاج ولا عندي مشكلة الحمد لله وكلامي بيتحوّر أحيانًا عشان أبان بشتكي أو مظلوم ليه مش عارف".

كما تابع: “بالنسبة للأخ اللي عمل تعليق على الصورة بيقولي مالك يا أستاذ أحمد عينك فيها حزن ليه وسايب دقنك وشنبك.. عايز أقوله إن بس ده ”راكور|" عشان بصور حاليًا. وبجد بشكركم كلكم على رسائل وبوستات الدعم والمحبة".

 

وظهر أحمد عيد صاحب 55 عامًا، مساء السبت، في فعاليات حفل توزيع جوائز النسخة الثالثة من مهرجان Joy Awards بالمملكة العربية السعودية.

 

وقال عيد في مقابلة على هامش الحفل إنه يصوّر حاليًا دوره في مسلسل "عملة نادرة" من إخراج ماندو العدل، والذي يخوض به سباق موسم دراما رمضان بعد فترة غياب.

 

يذكر أن أحمد عيد، يشارك في بطولة المسلسل باقة من النجوم على رأسهم نيللي كريم، جمال سليمان، فريدة سيف النصر، ندى موسى، محمد لطفي، جومانا مراد، مريم الخشت، محمد فهيم ورمزي العدل، والعمل من تأليف السيناريست الدكتور مدحت العدل.