مرتضى منصور: تمت مساومتي على حريتي مقابل 3 أشياء.. والمعركة بدأت الآن

مرتضى منصور
مرتضى منصور

أكد مرتضى منصور رئيس مجلس إدارة نادي الزمالك، أن معركته ليست مع النادي الأهلي وإنما مع رئيسه محمود الخطيب، مشيرا إلى أنه تمت مساومته على حريته مقابل ثلاثة أشياء.

وقال مرتضى في تصريحات عبر قناته الشخصية على يوتيوب: "ليس لدي أي معركة مع الأهلي، معركتي مع محمود الخطيب والمعركة بدأت الآن".

وأضاف: "أرسلت رسالة لأحمد وأمير أثناء دخولي للسجن وقلت لهم: اوعوا حد يضغط عليكوا للاعتذار للخطيب لو السما انطبقت على الأرض".

وتابع: "تمت مساومتي على حريتي أمام 3 أشياء وهم تقسيط غرامة كهربا على 5 سنوات وقلت على جثتي فالمال ليس مالي، ونسيان قضية نادي القرن، أمرت بإعادة اللافتات في النادي بعد أن تمت إزالتها سابقا، وأن أعتذر لمحمود الخطيب".

وواصل مرتضى منصور: "أنا عارف اتحبست إزاي، ومحمود الخطيب عارف أنا اتحبست إزاي، ومش هسيب حقي، والحكم الصادر في الشهر ده واتقيد أصبح من حقي ومن حق أساتذة القانون والمحامين إنهم يشرحوه، لأن الممنوع إن أنت تتكلم على قضية قدام قاضي لسة منظورة حتى لا يتأثر، والقضية خلاص مش منظورة فمن حقي بقى أقول الحكم ده غلط في كذا".

وأكمل: "أنا وأنتم قدام المحكمة إن شاء الله، وإن شاء الله ربنا هيستدعيكم كلكم، عمر على خالد على أحمد على فلان، كلوا هيستدعدى، وربنا هيسألكوا إيه الـ انتوا عملتوه معاه".

وأضاف مرتضى: "بعت رسالة لـ أمير وأحمد والعربية داخلة مبنى السجن، قلتلهم أوعوا حد منكم يعتذر لـ محمود الخطيب لو انطبقت السماء على الأرض".

واختتم مرتضى منصور: "أما بالنسبالي، اديني استريحت شوية، والسكر اتظبط وإن شاء الله هنعلن الجهاز الفني في مؤتمر الجمعة الساعة 10:00 في صالة محمد حسن حلمي".