رنا رئيس تفجر مفاجأة حول "أزمة منتصف العمر".. ما هي حقيقة رفضها المشاركة في العمل 3 مرات وأسبابه؟ (فيديو)

متن نيوز

تصدر اسم الفنانة رنا رئيس محركات البحث خلال الساعات الماضية بعدما  كشفت عن بداية معرفتها بقصة مسلسل أزمة منتصف العمر، وأنها رفضت المشاركة في العمل 3 مرات بسبب خوفها من قصته.

 

وقالت رنا رئيس خلال حلولها ضيفة ببرنامج  أسرار النجوم على راديو نجوم إف إم من أصعب المشاهد التي واجهتني، مشهد مواجهة فيروز ــ ريهام عبدالغفور وعمر ــ كريم فهمى-، وأضافت: الفكرة كلها أن الناس عاشت أوي مع القصة وبقى أسلوبها حاد، مثل لا ده مكنش المفروض يحصل يا جماعه دي قصة، واعتراض الناس على أسلوب مريم مع مامتها وهي بتعاملينا كده ليه، فين أهل فرح واسئلة كتير بس الفكره الظروف هي اللي دخلتهم في ده.

 

وتابعت: الأب هو السبب أن البنت تعامل أمها كده، وفرح بتعمل كده مغلوبة على أمرها عشان بتحب زياد وعايزه تحافظ على بيتها، فيروز مكبوته من زمان كل شخص عنده مبررات، بس احنا دايما لما نشوف الغلط مش بنشوف مبرراته منحاولش نحلة والفكرة هنا ده بقالى مصيره هيبقى ايه.

 

كما كشفت رنا رئيس أنها رفضت دورها في مسلسل أزمة منتصف العمؤ 3 مرات قائلة:في البداية كنت مش مستوعبة القصة، وخاصة أنها قصة واقعية».

 

مسلسل أزمة منتصف العمر إخراج كريم العدل، وبطولة كريم فهمى، وعمر السعيد، ورنا رئيس، ورشدي الشامي، وركين سعد، وسلوى محمد على، وتدور الأحداث في إطار اجتماعي، وتجسد ريهام دور ربة منزل متزوجة من رشدي الشامي ولديها ابنة وهي رنا رئيس التي تنشأ بينها وبين كريم فهمي قصة حب.