خلال لقاء مع الإعلامية المصرية لميس الحديدى.. الفنانة انتصار تكشف كواليس لأول مرة عن حياتها

متن نيوز

صرحت الفنانة المصرية انتصار، بأنها تفضل تصنيفها كممثلة كوميدية بالأساس لأن الكثيرين لا يعرفون ماذا يعني الممثل الكوميدي.



كما أضافت انتصار  خلال برنامج "كلمة أخيرة" الذى تقدمه الإعلامية لميس الحديدى على قناة ON: "الناس فاكرة أن الكوميدي فقط بيضحك الناس وبيقول إفيهات على المسرح.

 

وتابعت::  رغم أن الممثل المصنف كوميدي دوره مهم جدًا مثل عبد المنعم مدبولي، وسهير الباروني، وسهير البابلي، وعبد المنعم إبراهيم".

وأضافت في تصريحاتها بأن  الممثل الكوميدي يعني أنه خلص كل شيء في التمثيل وبقى عنده موهبة كمان  يضحك الناس ودي صفة وتخصص مش موجود كتير في العالم "

وبشان  سؤال الاعلامية لميس الحديدي "أنت في ساعات بتخرجي من الكوميدي مثل فيلم واحد صفر وذات؟.

 

 

قالت انتصار:  أنا ممثلة متزنة وماليه مركزي، بروح اضحك وبعدين أرجع أكمل تمثيل، والممثل الكوميدي نكدي أوي ويعجبك في النكد وفي نفس الوقت يسخر من أحزانه ويضحك عليها لتقاطعتها لميس الحديدي قائلة هل أنت في الحياة العادية نكدية؟ لترد: أيوه عندي حتة نكدية كده موجودة  بس مش قدام الناس في البيت بس لكن بمجرد خروجي من البيت هتلاقي الضحك كله.

وحول على سؤال الإعلامية المصرية لميس الحديدي إمتى بتطلعي الحتة النكدي.

 

صرحت انتصار: لما بكون مزنوقة وعندي مواعيد تصوير وغيره بالإضافة لالتزامات البيت فأنا هنا بلعب دور الأم والمثلة والمسرح ومديرة أعمال نفسي وبروح أدفع مصروفات المدرسة، وأحضر إجتماعات أولياء الامور في البيت وبروح السوق، والحتة النكدي تخرج عندما أجد المواعيد دخلت في بعضيها تصوير وشغل مع مواعيد المدرسة والمذاكرة صحيح الولاد كبروا بس في ساعات بيبقوا مش عاوزين يصحوا للمدرسة أو يقفلوا التليفون أو مخلصين الواي فاي في البيت وغيرها أو مش عاوزين يروحوا التمرين.