الفنانة المصرية "حورية فرغلي" تتصدر مواقع التواصل الاجتماعي

متن نيوز

تصدرت الفنانة المصرية حورية فرغلي مواقع التواصل الاجتماعي بسبب تصريحاتها الاخيرة المثيرة للجدل حول تعاطفها مع قاتل الطالبة نيرة أشرف.

 

حيث علقت حورية فرغلي على حادث مقتل الفتاة الجامعية نيرة أشرف في تصريح صحفي: "أشعر بالتعاطف مع قاتل نيرة، زي ما تعاطفت معاها، وصِعِب عليا الولد لأنه صغير جدًا ولا يمتلك الخبرة، وبيصدق كل حاجة، وغار عليها غيرة عمياء، وفي رجالة لما بتغير بتقتل، وتكون البنت ما عملتش حاجة، يعني من نوعية أنا محدش يضحك عليا".

 

وواصلت حورية فرغلي حديثها: "هما كانوا صحاب، وساعدها في المذاكرة، وبدأ يحبها قبل ما تكون موديل، لأنه حبها لشخصها، فبدأت طريقتها تتغير معاه، وسمعت رسالة من الرسائل اللي انتشرت وهي بتقول له: أنا لقيت واحد أحسن منك، وفي رجالة لما تسمع الكلام ده يوصل بيهم الموضوع للقتل".


وأوضحت الفنانة حورية فرغلي: "الولد قال الكلام ده في المحكمة، وما حاولش حتى يكذب أو يجمل اللي عمله، وفي رجالة كتير بتكون مريضة بمرض الغيرة، بس برضو ما يوصلش للقتل بالمنظر ده".

 

يذكر أن مقتل الطالبة المصرية نيرة أشرف، على يد زميلها بالجامعة أحدث  ضجة واسعة، إذ قام بقتلها ذبحا أمام الجامعة وعيون الناس.

 

وتجدد الحديث عن قضية مقتل الطالبة المصرية نيرة أشرف الساعات القليلة الماضية، بعد تصوير مقطع مرئي لجثمانها من داخل المشرحة وتسريبه إلى مواقع التواصل الاجتماعي.