أحمد حسام ميدو: أبويا كان قلبه حاسس أنه هيموت

متن نيوز

علق الكابتن أحمد حسام ميدو على تأثره بوفاة والده وحبه الشديد له قائلًأ: "تأثرت بوفاة أبويا وكان بيشتغل اكتر من شغلانة وكان راجل بجد، وكان جدع وطيب".

وقال ميدو خلال استضافته ببرنامج "أسرار" مع الإعلامية أميرة بدر المذاع على قناة النهار: "عرفت أن أبويا مات من قبل ما اي حد يقولي، مراتي وهي جاية تجري عليا عالبوول عرفت ان ابويا مات من غير ماتقولي".

وأضاف ميدو قائلًا: " مرة كنت باخده لفة بعربيتي لان انا وهو بنحب العربيات أوي، وخدت لفة حلوة في شارع الميرغني،وبعد ما خلصت قالي يابن اللذين كان لازم تجيب العربية دي بدري شوية، ودي اخر مرة شفته فيها، كان عارف وحاسس إنه هيموت، رغم إنه مكنش عندي أي مرض ولا اي حاجة تعباه وكان عنده حوالي 75 سنة، كان زعلان مني في حاجة وقالي عليها قبل ما يموت".

واستكمل كلامه قائلًا: "الستات اللي طالعة دلوقتي مبتوصلش لأولادها قد ايه الاب بيتعب

امي كانت بتقول كده وتعرفنا فا طلع عندنا تقدير للاب مش زي بتوع دلوقتي بيحسوا إنه حق مكتسب، والستات احيانا تتعمد تقلل من جوزها قدام ولادها، والراجل مظلوم جدا في مصر".

برنامج “أسرار” تقدمه الإعلامية أميرة بدر على شاشة النهار يوميًا في تمام الساعة التاسعة والنصف مساءً، تستضيف من خلاله عدد من نجوم الفن والرياضة والسياسة في مصر.