تامر حسني يعلق على هجوم أحمد آدم كاشفا حقيقة فيديو متداول من برنامجه "آدم شو"

متن نيوز

تصدر اسم الفنان المصري تامر حسني  مواقع التواصل الاجتماعي خلال الساعات الماضية بعدما علق على هجوم  أحمد آدم، كاشفا حقيقة فيديو متداول من برنامجه "آدم شو" المذاع على فضائية "الحياة".

 

وتسببت فقرة قدّمها أحمد آدم عن "صناعة التريند"، في وضع المطرب تامر حسني بمرمى نيران "السوشيال ميديا".


آدم أطلق تصريحات تنتقد أعمال تامر حسني، وبنفس الوقت أطلق تصريحات تتوقف أمام جهود "نجم الجيل" في تطوير موهبته وكيف نجح في تحقيق إيرادات قياسية بأفلامه، وأكد آدم أن التصريحات المسيئة هي التي ستتصدر التريند وهذا ما تحقق.

 

وأعاد تامر حسني نشر مقطع الفيديو الذي يتضمن تصريحات أحمد آدم، وعلق "أستاذ أحمد آدم فعلًا بيدي درس حقيقي بيشرح فيه سمات العصر الحالي اللي كلمة تريند فيه جننت عقول بعض الناس وخليتهم يبيعوا مبادئهم وصداقتهم وأمانتهم لمجرد إن الناس تعرفهم أو تتكلم عليهم ولو ليوم واحد ونسيوا إنه لا يصح إلا الصحيح عشان ده عدل ربنا.. وأي أفاقين مع الوقت هتلاقيهم بيختفوا والمحترم الحقيقي هو اللي بيستمر أصل لما نهتم ونرد على كل كداب أمال اللي بيحبونا نعمل معاهم إيه".

 

وأضاف: "تابعوا قلوب الناس والمواقع اللي هتاخد كلام الأستاذ أحمد السلبي وينشروه وعلموا عليهم عشان تعرفوا حقيقتهم.. والحقيقة إن فعلًا الكلام السلبي هو اللي انتشر، شكرًا أستاذ أحمد آدم لكلامك وإشادتك الحقيقية في حقي هي شهادة عظيمة من فنان محترم وكبير بفنه وأخلاقه".